Bloggtorka, dags för skärpning

Hejsan hoppsan, går trögt med bloggen.. Varje kväll tänker vi att vi ska blogga men det slutar med att ingen orkar. Därav det lilla uppehållet.
Vi har i alla fall haft en riktigt bra början i Thailand. I Patong (på Phuket) bodde vi lite längre än väntat på Sabaidee Guesthouse, där trivdes vi riktigt bra!
Dagarna fylldes med sol och bad på stranden bland alla svenska försäljare för Grabbarna Grus. Vi kunde inte stå emot deras försäljningsknep och erbjudanden. Slog till på stort, tvådagars. Nu var vi poppis och kända som Halmstadbrudarna bland alla säljare. På gott och ont kanske, haha! Skämt och sido, vi hade riktigt kul på GG och hade många härliga dagar i Patong. (Förtuom Emmas förlust av plånbok och mobil...)
På kvällarna i Patong åt vi billigt och gott på matmarknaden precis utanför vårt boende. En kväll tog vi oss med tuktuk till Phuket Town för att shoppa billigt på en stor marknad. Tuktuk är verkligenn upplevelse i sig, haha. Testa om ni kan!
Efter många om och men bestämde vi oss ändå för att ta oss till Phi Phi öarna på måndagen. Sagt och gjort så satt vi på båten. Phi Phi är en liten ö med massa mysiga gångar med affärer och restaruanger överallt!
På kvällarna förvandlas ön till ett ritkigt festställe! Alla backpackers samlas på stranden och dansar loss.
Idag är det torsdag och vi har precis anlänt till Krabi Ao Nang. Bor på ett helt nyrenoverat hostel och är ärligt talat imponerade över hur fräscht här är. Tre nöjda tjejer! Nu är det bara solen som ska titta fram.

Förresten, om ni vill veta vad vi pratar om om dagarna så är det stora samtalsämnet MAT. Allt dehär är vi gemensamt sugna på:

Flygande Jakob
Tacos
Köttbullar, sås, potatismos, LINGON
Potatisgratäng
Mjölk (Josefina & Micka)
Svensk pizza, svensk kebabrulle, svensk kebabtallrik
Snabbmakaroner med ketchup och smör (Emma)
Tro det eller ej, svensk thaibuffé
Fläskfile, klytpotatis, beasås och en god sallad
Lasagne
Bakad potatis
Svenskt godis
Julmat
Ungsgratinerad falukorv
Svensk FRALLEFRULLE! ikl skagenröra.
Kolsyrat vatten (Emma)

Listan kan göras lång....

Nehe, nu är vi hungriga så nu måste vi gå och äta.

Hoppas ni har det bra i julstöket där hemma! Och njut ordentligt av vad ni äter, för vi har alla kommit fram till att svensk mat är den bästa.

Stranden i Patong

Gatan vi gick på varje dag i Patong för att komma till stranden

Internet vill inte samarbeta så det blir inga bilder från Phi Phi, tog ändå inte så många. Men där var fint! Blått hav, vit strand. Ni fattar :)
Pia
2014-12-20 @ 10:17:35

Kul att få läsa nytt på bloggen igen. Har saknat det! Jag lovar att frysa in lite julmat till dig Emma! Kraaam