Tre blev två

Också kom dagen, den 21 december, då vår lilla trio skulle splittras. Den har alltid legat så långt fram i framtiden. Men verkligheten kom i fatt och det var nu dags att ta farväl av vår käraste Mikaela. Med tårar i ögonen begav sig Emma och Josefina ut på Bangkoks gator för att haffa sig första bästa taxi. Vilket resulterade sig i en moppe-tuktuk. Vilken jäkla syn, två brudar bakom en hög av väskor. Inte nog med det. Vi hamnade mitt i ett stort vimmel av människor som hojade och hade sig och ett hav tutande bilar och mopeder. Vi har aldrig varit med om något liknande!
Fick inte grepp om varför denna "parad/demonstration" var heller, haha.

Väl framme på tågstationen gjorde det sig påmint att vi bara var två och inte tre längre. Emma letade sittplatser för tre. I tre månader har vi ju hela tiden delat allt på tre, bokat för tre, letat platser för tre. Dags att lära om..
Efter en stunds väntan på perrongen fick vi gå ombord på tåget som vi skulle spendera natten på. Båda va spända över att åka nattåg eftersom att ingen gjort det förr. Vi ska inte ens tala om vilka förhoppningar vi hade. Hahah. Det här möttes vi utav.

Som tur var bäddade de ut sängarna lite senare och vi fick åtminstone ligga ner. Skönt var de ju inte...
Efter 11 timmar på tåget var vi framme på stället där vi skulle byta till buss. Snabbt och lätt kom vi på bussen och vi åkte ca 2 timmar för att komma till hamnen, för att slutligen ta båt till Koh Phangan. Ingen av oss är några fan av att åka båt direkt och bättre blev det inte när de blåste hyfsat stora vågor på havet. Naaajs. Påsar gavs ut till höger och vänster, en och annan fylldes säkerligen. Vi klarade oss dock!
Haha en rolig händelse på båten var när Emma frågade Jossan om hon hade någon bra podcast att lyssna på. Visst hade hon det och satte igång "Estoniakatastrofen - 20 år efter", Emma va inte sen med att tycka valet var riktigt bra! Tills vi insåg att vi faktiskt satt på en båt med halv storm utanför fönstrena. Typiskt oss!
Efter två lite smått jobbiga timmar var vi äääntligen framme. Tog tuktuk till vårt boende (som vi varit spända över länge). Blev glatt överraskade! Nu bor vi på Seaside Bungalows. 20 m till havet, ac på rummet, sunset-bar, nästintill privat strand. Vi klagar inte! Här ska vi nog trivas de närmsta 11 dagarna.

Puss och kram på er där hemma
Pia
2014-12-22 @ 17:55:25

Puss&kram 💕! Ser och låter underbart med bungalo på stranden. Var rädda om och sköt om er! Å njuut av sol å värme! Kraaam 💕

Mormor
2014-12-23 @ 16:12:58

Skönt att ni är framme efter en ganska äventyrlig resa .Hanu en LUGN och härlig jul och ett fint slut på 2014.kramar till er båda