Krångel på bloggen

Har varit väldigt krångligt med bloggen på senaste. Vet inte riktigt varför. Lite trist. För vi har gjort en massor av grejer den senaste tiden.
Först besökte vi Krigstunnlarna i Saigon (Vietnam). Ett intressant besök där vi fick se hur vietnameserna använde sig av olika knep och knåp under kriget.
Därefter åkte vi som sagt till Kambodja och Phnom Pen. Ett gripande besök på Killing Fields hann vi med där. Mycket värt att åka dit tycker vi båda!
Efter en natts övernattning på ett halvrisigt, eller nej mycket risigt... Hostel begav vi oss till Sianoukville. Kambodjas bästa kuststad! De första dagarna där blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Emma blev dålig och ett besök hos farbror doktorn blev ett faktum. Med penicillin, smärtstillande och annat smått och gått blev hon bättre på bara ett par dagar!
Låg på stranden i Sianoukville där vi blev "överfallna" av alla möjliga slags försäljare. Godtrogna som vi är gick vi med på både det ena och det andra och notan för vår "skönhetsupplevelse" på stranden gick på hela 53 dollar.... Inga mer försäljare därmed!
Efter en dag i Sianoukville tog vi oss ut till ön Koh Rong som ligger 40 minuters båtresa från fastlandet. En riktig paradisö där vi bara tog det lugnt och njöt i tre dagar. Sedan bar det av till Sianoukville igen. Där förgyllde de tre skåningarna Kalle, Viktor och Ida våra fyra sista dagar i Kambodja. Underbara stranddagar verkligen!
På fredagen den 30 januari var det dags för oss att påbörja vår resa mot slutdestination Koh Tao. En nattbuss mot Bangkok där vi spenderade några timmar innan vi tog oss med nattbuss ner till Chumpon. Där vi med nöd och näppe hann med vår båt över till Koh Tao. Väl framme på vår favvo ö träffade vi Frida och Hannah. Sååå kul med lite folk hemifrån, det har vi inte varit bortskämda med de sista 4 månaderna!
Gött strandhäng i två dagar innan det var dags för oss att ta vårt Advanced dykcert! 5 dyk på 2 dagar skulle klaras av. Alla dyken var sååå bra! Gjorde bland annat ett vrakdyk och ett nattdyk. Vi är definitivt helt tagna av dykning!
I torsdags träffade vi laholmarna Jonathan, Jonatan och Nils. Kvällen och natten spenderades på stranden med en varsin bucket i handen. Mycket skoj!
Nu försöker vi bara njuta så mycket vi kan av våra sista dagar på denna underbara resan. Det börjar dra ihop sig för hemfärd. Mycket konsig känsla måste vi säga. Men vi ser fram emot att komma hem också :-)

Massor av kramar till er!

Olika fällor under vietnamkriget.

"Minneshus" vid Killing Fields. Hemskt...

Koh Rong

Här tillbringades ett par dagar. Bra strand, bra umgänge!

Fotoshoot på stranden

Vår grupp på dykningen!
Mormor
2015-02-07 @ 12:14:22

Välkomna hem!

Pia
2015-02-07 @ 21:52:16

Kuul att läsa inlägg igen! Ännu roligare dock att få höra dem live snart! Jag längtar såå! Vi ses snart! Kraaam 💕 😍