Hoi An och Mui Ne

Efter vår långa resa ner till Hoi An var vi ganska slitna. Emma hade dragit på sig en ordentlig förkylning. Så det var tur att inga mer fartfyllda aktiviteter stod på schemat! Andra dagen hyrde vi en varsin cykel som vi tog oss runt på i staden. Väldigt mysigt ställe! Skräddare i vartenda hörn. Hade varit kul att sy upp någonting, men vi hade varken tid eller pengar till det såhär i slutändan.
Tredje och sista dagen i Hoi An var en slappe dag. Låg mest i guesthousets soffa, var inne en sväng och åt i centrum och tog oss en liten promenad. Skulle egentligen bara fördröja tiden tills det att klockan blev 19.
Sen var det dags att ta vårt pick och pack för att åka till tågstationen. Denna gången var vi fast bestämda över att ta nattåg istället för nattbuss!
Tågresan blev 15 timmar lång men vi sov hela natten så det gick bra. När vi hoppade av tåget var vi äntligen framme i värmen igen. Tog en taxi till vårt boende, slängde in väskorna på rummet och gick bums ner till stranden. Stranden här är väl helt okej, inte så mycket folk och inte något turkost vatten. Men de funkar för oss!
Gårdagen spenderades på stranden, vad annars! Vi måste få upp brännan igen så 10-16 är ett måste ;) På kvällen hyrde vi en moppe för att utforska staden lite. Är väl inte jätte imponerade över stället direkt. Dålig shopping och restauranger anpassade efter ryssar (som de kryllar av här).
Nu sitter vi och äter frukost innan vi ska ge oss ut på upptäcksfärd. Inlägg om det kommer, om ni har tur, ikväll!
Puss och kram <3

Emma var duktig och låste cykeln. Trodde hon... Låset fastnade och personalen från vårt guesthouse fick komma och hjälpa oss.

Här är stranden vi ligger på nu!

Bild från när vi var ute och körde med moppen igår. Massa fiskebåtar!

Ganska fint :-)

trepavift.blogg.se

Hej och välkomna till vår reseblogg. Denna bloggen är till för Dig som vill följa oss när vi är ute på vift ''Down Under''. Vår resa börjar nämligen så långt bort hemifrån man kan komma, Nya Zeeland. Därefter tar vi oss mot Australiens östkust. Resan avslutas i Sydostasien och dess paradisstränder. Hälsningar från Emma, Josefina och Mikaela. Enjoy!